God Jul allihop!

tack för alla julhälsningar :-) de värmer

Nu är iallafall julafton överstökad så det är ett helt år till nästa gång *pustar ut*.
Det var väl en ganska trevlig tillställning hemma hos svärföräldrarna med älsklingens familj, moster, kusiner och mormor.
Lillskruttan var på sitt allra charmigaste humör, lekte tiger och eftersom hon är enda lilla barnet fick hon förstås sjukt mycket uppmärksamhet... och julklappar.

Lea fick (om jag kommer ihåg allt)

* en findus gosedjur
* bok: tomtemaskinen
* två gittan böcker
* två bamse ljudböcker
* en barbie med kök från mormor och morfar (sliter mitt hår, ungen är tre år!)
* en barbiehäst och bil av farmor och farfar (mycket uppskattad, findus fick rida häst hela kvällen)
* en sjungande björn som man kan spela på läpparna (skitkul!)
* en vandrande elefant som tutar med snabeln (mmm, jättekul ljud *s*)
* stickad tröja och jeanskjol
* pippi långstrump nattlinne
* dvd med mora träsk
* pussel
* memory spel
* mjukisbyxor och munkis
* play do lera gojs

... äh det var fler saker men jag orkar inte komma ihåg mer. Och så fyller hon år om en vecka *iiih* vi får flytta till större helt enkelt

Kvällens....

...mest uppskattade julklapp: mosterns resa till egypten
...godaste: janssons frestelse
...mest oväntade julklapp: pizzagrunka till svärisarna från oss
...lekfarbror: mosters man fick ligga i soffan och snällt leka katt
...skamligaste förslag: svärfar inbjöd mig och älsklingen till finlandskryssning med dans (tillsammans med svärföräldrarna)
...charmigaste: Leabus
...tröttaste: Lea
...roligaste kommentar: "jag vill bara ha en liten skvätt" (gammelmormor när hon druckit upp en hel vinflaska själv)


Det är skönt att det bara är jul en gång om året. Nu kan man äntligen börja ana våren.... eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0