Konservativa aftonbladet

Idag verkar aftonbladet köra nån slags kampanj om att kvinnor ska veta sin plats eller nåt.
Först ett debattinlägg om hur hemsk Charlotte Perelli är som är ute och jobbar istället för att ta hand om sina barn. Enligt skribenten går det inte att kombinera barn och arbetsliv och försöker man leder det till kriminalitet och missbruk när det stackars försummade barnen blir större. Den gamla bliden av modern lever och frodas minsann. (fast var är pappan i artikeln?)

I nästa debattartikel varnas det för att feminismen gått för långt. Det är minsann inte jämställdhet man är ute för inom de feministiska leden utan att kvinnorna ska ta männens plats och männen ska vara hemmafruar (ja herregud hur skulle det se ut! *fniss, fniss*)

Och i nätfrågan vilket som är värst att bli kallad "sexist eller feminist" vinner feminist med 58,7%
Jag vet att man bör ta aftonbladets undersökningar med en stor näve salt, men jag kan inte undgå att tycka att det är rätt tragiskt ändå även om hälften av de svarande har gjort det på skämt.

Den feministiska backlashen känns som ett faktum, och jag som inte vill vara hemmafru *ryser*

fru

Kommentarer
Postat av: stina

herregud.. känns som om de letat upp en tidning frånn 50-talet ochbara ändrat namnen i texterna. Måste genast läsa artiklarna!

2005-12-13 @ 09:23:51
URL: http://girle.blogg.se
Postat av: Darkangel

Jag läste också eländet och blev irriterad!

2005-12-14 @ 01:10:24
URL: http://pyret.blogg.se/
Postat av: Maria

Maste saga att jag ar chockad over hur langt Sverige har kvar--inte bara till jamstalldhet--men till medkansla, forstaelse och acceptans av olika sorts livsstilar. Charlotte Nilsdotters kritik av Perelli ar nagot av det mest judgmental (kommer inte pa det svenska ordet) jag last pa lange. Visserligen kan jag halla med Nilsdotter i att det kanske inte ar en ideal situation att ha med en femarig bebis pa turne, men hur vet Nilsdotter hur Perelli verkligen ar som mamma. Perelli skulle mycket val kunna vara en mycket battre (och formodligen lyckligare mamma) an Nilsdotter nagonsin varit. Verkar som att Nilsdotter borde samla mer fakta innan hon kritiserar sa hart som hon gor.

Visst ar det ledsamt nar kvinnor attackerar varandra pa detta satt. Hur ska vi kvinnor kunna uppna jamlikhet mellan konen om vi inte kan vara pa samma sida?

2005-12-14 @ 09:59:51
URL: http://lunkentuss.blogg.se
Postat av: Sigmundellinor

Great site. Keep doing.

2009-06-29 @ 10:31:21
URL: http://sigmundellinor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0