Skitläskigt!

Jag måste bara berätta vad som hände igår, det kryper lite längs ryggraden när jag tänker på det faktiskt.
Igår kväll när jag stod och stekte pannkakor ringde det på dörren. Älsklingen öppnade och tydligen var det nån som hade ringt på fel dörr. Han hade glasögon och blommor i handen.
Älsklingen sa på skoj att det kanske var mig han var ute efter.

Tänkte inte mer på det men en stund senare säger C till mig att han står kvar utanför porten. Fast när jag kommer har han förstås gått.

Lite senare ser vi en silverfärgad Audi som står på andra sidan gatan och en snubbe som sitter och tittar upp på vårt hus. När jag står och tittar ut genom fönstret på honom börjar han vinka. Läskigt!
I morse när vi skulle gå till dagis står det en vas med rosor ute i trapphuset (inte utanför vår dörr dock) med en lapp. Jag kunde ju inte låta bli att läsa och på lappen stod...

"Jag är så glad att du finns
messar dig om mig sen
tycker om dig / din"

sitkryptiskt. Jag försökte fundera ut vem blommorna kunde vara adresserade till men i vår uppgång bor vi, en barnfamilj, tre äldre ensamma damer och en lesbisk tjej som har flickvän.

Tänk om det är nåt gammalt ex som blivit psykopat och börjat förfölja mig.
Nej, jag tror inte det och förresten har jag inte så många ex. Den bästa förklaringen är väl att killen var ute efter nån annan men gick till fel port, eller så är det nån i vår port som har en hemlig beundrare, vad vet jag? Fast visst är det lite skumt ändå?

Jag tycker iallafall det är läskigt med folk som sitter jättelänge i en bil och tittar upp mot ens hus...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fyyaffaannn va creppyyy,

Stackare tänk om de är ett ex til dig då? Vad gör du då?
gud hoppas han inte är kvar där ikväll...hoppas du får en trevligt helg!

2005-12-16 @ 08:43:09
URL: http://figaro.blogg.se
Postat av: Eskapista

Usch. var försiktig!
Jag har en granne som jag tror är en hemlig "seriemördare". Han har iof bara vart väldigt anonym och har alltid nedsläckt så han kanske helt enkelt är blind. Men det där låter läskigt!

2005-12-16 @ 08:44:30
Postat av: lellelii

Haha, det får mig att tänka på en gång då jag spanade från mitt fönster ner mot en bil som väldigt misstänkt såg ut att skulle bli snodd. Lellelii ringde polisen-men eftersom vi har världens lataste poliser skulle dom komma när vi hade "sett" lite mer... iallafall så slutade det med att det endast var ett par översexuella yngre tonåringar som försökte komma in i sin föräldrars bil för en trevlig stund och råkade sätta igång larmet osv... haha tänk om polisen verkligen hade kommit!

För övrigt är det läskigt med folk som glor på en överhuvudtaget... :(

2005-12-16 @ 11:34:18
URL: http://lellelii.blogg.se
Postat av: Darkangel

Fan det där låter skumt.
Obehagligt!
Man vet ju aldrig. Hoppas att han tog fel på adressen.

2005-12-16 @ 17:00:05
URL: http://pyret.blogg.se/
Postat av: MOCCA

Märkligt, var på din vakt. Men samtidgt noja inte i onödan. Han kanske bara tog fel trappuppgång.
/M

2005-12-16 @ 20:46:58
URL: http://mocca.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0