Impulsshopping

Enligt aftonbladet går det att utläsa vilken politisk läggning man har genom att studera shoppingmönstret. Jag får väl säga att jag är rätt tveksam även om det på sista tiden har blivit en hel del impulsköp som skulle bekräfta min dragning åt vänster. Jag tror nog att det mer hör samman med att jag plötsligt har fått mer pengar att röra mig med efter ett helt år på CSN.

 

Jag är nog något av en shopoholic, även om det har lugnat ner sig på senare år. När jag var yngre skrev jag gärna listor på allt jag ville ha och jag tror nog att jag ska återinföra den vanan, det är alltid kul att drömma om nya saker och planera sin superkordinerade garderob (även om det i slutändan brukar bli lika kaosartat som vanligt)

 

Saker att köpa:

  1. Stor väska med plats för kollegieblock, böcker och annat krafs. Har sett en på Åhléns som skulle kunna passa.
  2.  Kalender. Att köpa ny kalender är underbart! Det markerar början på nåt nytt och framkallar alltid samma känslor. Nytt år, nya möjligheter. Mitt nyår infaller alltid i slutet på Augusti.
  3. Nya bh.ar. Tiden som elefantbystad är förbi! Till min stora förtjusning. Äntligen kan jag frossa i alla dessa underbara små saker som endast går att få tag i om man har storlek 75B (vilket jag har och är lite mer än lovligt stolt över, men efter ett par års förvisning till bastant-tant avdelningen tycker jag mig ha all rätt att vara nöjd nu)
  4. Snygg korsning mellan armyjacka och kavaj som jag såg på Lindex (kanske, har inte provat den och Lindex kläder brukar sitta lite konstigt på mig)
  5. Smala mörka Lee Maddox. Loves it!

Och så listan på mina fem senaste impulsklädköp:

  1. Militärgrön volangkjol i knälängd från MQ. Helt underbar!
  2. Vitt söt/snyggt linne med diskret rosett från Lindex.
  3. Sandaler med turkosa remmar från Indiska (rea och de är jävligt snygga och somriga)
  4. Söt blommig top från Indiska (även detta på rea och det inköp som jag kanske inte borde ha gjort, men den var billig och duger att ha hemma)
  5. Ljusblå omlottröja från MQ. har inte använt den än pga det varma vädret men den blir nog fin i höst.

Kommentarer
Postat av: Gunnarlily

Very interesting site, beautiful design, keep up the good work.

2008-08-21 @ 13:05:59
URL: http://gunnarlily.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0