Skön dag

Har inte hunnit med mycket på min lista. Städat köket lite halvhjärtat har jag iofs gjort två gånger, en gång innan jag lagade mat och en gång efter. Jag lagade vegetariska bullar/korvar (såg ut som halvt mosade fiskpinnar) och hör och häpna: lillskruttan tyckte det var "jättegott"!! (direktcitat)
Det är nog första och sista gången jag får höra det.  Jag kan inte laga mat, och definitivt inte vegetarisk så därför äter jag fortfarande kött (av gammal vana) fastän jag inte ens tycker att det är sådär jättegott.

Jag har läst lite i tråkboken också, fast nu när jag har kommit in i den lite är den inte så jättetråkig, det är väl mest att den är på fackengelska som stör mig... ja, jag tycker det är jobbigt för jag kan inte läsa så snabbt som jag är van vid och det är extremt uttröttande (bortförklaring)

Och så har jag läst ut den andra boken jag började på igår, Välkommen till dramafabriken. Sträckläste den nästan, så bra var den och faktiskt blev jag ganska inspirerad och inte alls deprimerad över att jag har valt att utbilda mig till journalist. Väldigt konstigt med tanke på att den var totalt fullproppad med mediekritik.

Kommentarer
Postat av: MOCCA

Blev du också inspirerad till att blie en "bra" jounrnalist -det blev iaf. jag. Med bra menar jag ngn. som inte klipper, klistrar och ljuger för att skapa en nyhet.
/M

2005-11-21 @ 18:55:32
URL: http://mocca.blogg.se
Postat av: Lukas Podolski

Just found this site and will find it a great use as I collect Sask. postmarks and need to find the location on a map to fit into my pages. Will pass this site onto other collectors who will find it very useful.

2009-12-04 @ 09:54:43
URL: http://lukas-podolski.blog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0