Stella kaos

Gick förbi H&M på hamngatan igår och det såg helt sjukt ut. Folk överallt i hela affären och det hade det säkert varit hela dan. Jag hade inte en tanke på att gå in.

En liten undran bara. Hade folk slitit i kläderna som galna hundar om de sett likadana ut fast utan Stellas namn på dem? Inte en chans. Jag tycker det liknar hjärntvätt.
vad är det som kan få folk att nästan slåss om ett klädesplagg bara för att det står ett visst namn på lappen?

jag har själv kollat in Stella kläderna både på nätet och i skyltfönstret och tycker att många av dem är snygga, jeansen till exempel skulle säkert vara jättefina på mig. Men allvarligt talat, är de så mycket snyggare än alla andra jeans så att de är värda att slåss och fajtas för? Nej.
Då går jag hellre till en annan affär (med mindre folk) och köper ett par jeans än förnedrar mig med att gå som en hungrig hyena inne på H&M.

Kommentarer
Postat av: Jag på Åsen

Precis min åsikt!! Hysteri. Upphaussat. Vansinne.

2005-11-11 @ 09:55:35
URL: http://livetpaasen.webblogg.se
Postat av: E

Namnet gör ju att man uppmärksammar kläderna, men priserna bidrar ju också. Hur ofta kan man t ex hitta en välskräddad kappa i 95% lammull, 5% kashmir, för 1498kr?

2005-11-11 @ 16:57:06
Postat av: stina

Jag tycker det såg ut som vanligt H&M i kvalité. Hade det inte stått Stella på lappen hade många inte handlat just detta. Som protest har jag handlat en svartvit randig lång tröja på Rabalder, som jag velat ha länge.

2005-11-11 @ 17:35:05
URL: http://passionforfashion.webblogg.se
Postat av: Ulrika

Håller helt med dig.
Stella McCartney for Hm handlar inte ett dugg om kvalitet. Det handlar helt och hållet om sjaskig marknadsföring.

2005-11-11 @ 21:00:23
URL: http://aglaia.webblogg.se
Postat av: Anna

sjaskig marknadsföring? LYSANDE marknadsföring tycker jag. HM har kommit på ett fantastiskt koncept som verkligen tilltalar deras målgrupp - skickligt. Och för mig är det självklart att det är pga att de är Stella som har designat kläderna som gör att man vill ha dem - hennes kläder ligger långt över min prisnivå i vanliga fall. Sen har i alla fall jag aldrig hittat nån tröja i 80% ull och 20% silke tröja för 500:- spänn på HM tidigare som är lika underbart mjuk, varm och snygg på samma gång.

2005-11-11 @ 23:52:19
URL: http://mymarkup.net/anna
Postat av: Anna

För mig får kläderna gärna vara hur snygga som helst och i underbar kvalitet men jag skulle aldrig i livet slåss för ett klädesplagg. Kläder är ju bara kläder liksom...

2005-11-12 @ 17:52:03
URL: http://litenoettrig.blogg.se
Postat av: Ulrika

Anna: Bara ett misstag i din tankegång. Det är inte Stellakläder du köper. Det är Hm. Sen kan du försöka inbilla dig att det du har är exklusivt när det är så massproducerat att halva sverige har det.

2005-11-14 @ 02:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0