Taklampa

Det är svårt det här med lampor.
I vårt sovrum kommer vi ha en grå/grön/brunaktig sjögrästapet som fondvägg och grönbeiga väggar. Till detta en garderob i rostfritt och frostat glas, inbyggd i väggen med spotlights över

Ovanför sängen två klotfromade sänglampor

Och om jag får bestämma en arka stol i hörnet att lägga kläder på


Men vad ska vi ha för taklampa till?
jag har kollat och tittat och letat men tycker inte att det finns några snygga taklampor över huvudtaget.
En plafond går bort, det är så fult.
Ingen hängande klumpeduns lampa, absolut ingen kristallkrona och inte spottar på rad *blä*
Men vad ska man ha i taket då?
Tar gärna emot tips.
Nu ska jag kolla på medicinmannen, hoppas den serien är slut sen.

Kommentarer
Postat av: Darkangel

Jag har samma problem själv.
Försökte få hjälp i en affär som säljer gudomligt vackra lampor.
Men till sovrummet ville dom bara sälja plafond lampor. Hade inga andra förslag.
Blev ingen lampa.
Hoppas du får bra tips nu!

2005-11-13 @ 22:34:10
URL: http://pyret.blogg.se/
Postat av: christofer

Brinnande tjära i krus, eldfat bredvid sängen...
Tycker egentligen inte att det behövs taklampa i sovrummet, räcker med smålampor vid sängen och kanske en snygg golvlampa. Själv behöver jag inte bekymra mig - allt finns i samma rum - kök, vardagsrum, arbetsplats, lounge, bibliotek och sovrum.

2005-11-14 @ 02:41:34
URL: http://dagensord.blogg.se/
Postat av: Anna

Fast när man ska städa är det bra med en taklampa så att man ser bra...

2005-11-14 @ 07:19:07
URL: http://litenoettrig.blogg.se
Postat av: sabina

Hej du skriver:
"I vårt sovrum kommer vi ha en grå/grön/brunaktig sjögrästapet som fondvägg och grönbeiga väggar."
Undrar om du har bild på din fina fondvägg,var har du köpt den? tacksam för svar

2006-04-22 @ 16:38:15
Postat av: Anna

vi köpte den på en tapetaffär i Tyresö, kommer inte ihåg vad märket heter, men det finns inte så många olika att välja på när det gäller sjögrästapet.
Några bilder på sovrummet finns här http://litenoettrig.blogg.se/130206075753_taklampan_uppe.html

men tapeten är snyggare live än på bild

2006-04-22 @ 19:45:36
URL: http://litenoettrig.blogg.se
Postat av: sabina

Tack ,snälla! ;-)) jävligt snyggt,läcker taklampa!! ;-) vill ha.
Jag har precis köpt min första bostadsrätt o nu
letar vi någon svart/vit fototapet.gärna motiv, stad nattetid,eller hur man nu skall förklara,aja,Tacksam för alla tips på var man köper fototapet.
Häslningar Sabina

2006-04-23 @ 21:26:53
Postat av: Pe

Bygghemma.se har fototapeter också.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0