Aftonbladets läsare är dumma i huvet

Nu dumförklarar jag väl mig själv eftersom jag faktiskt gillar att läsa aftonbladet men det är inte mig det handlar om.
Det handlar om de 74056 personer som svarat på dagens fråga "har du förståelse för dem som plundrar?" angående situationen i New orleans. Hela 69,8 procent av dessa svarade nej på frågan.
vad är det med folk?? Är inlevelseförmågan lika med noll eller handlar det bara om en hel drös människor som så rutinmässigt svarar på dagens fråga att de inte ens orkar tänka efter vad den innebär.

Alltså om man tänker sig följande situation.
Ett helt samhälle är raserat, kaos och förödelse, ingenting fungerar och allt är i upplösning. Ditt hem kanske har raserats. Det går inte att ta ut pengar i bankomaten, affärerna är inte öppna, skafferiet har för länge sedan försvunnit ut i detta kaos.
 Då är det kanske inte bara att ta en promenad till affären och köpa sig några färska frallor till frukost. 
Så frågan kvarstår, skulle du ha någon förståelse för att människor som fortfarande behöver äta och dricka för att överleva plundrar affärer?
Det var frågan.


Kommentarer
Postat av: Markuseli

Keep up these useful pieces.

2009-11-24 @ 10:24:24
URL: http://markuseli.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0