Bloggar alla läser

Det verkar finnas tre bloggar som varenda människa läser.

Den första är Ebba von Sydow, och tro mig jag har verkligen försökt läsa hennes blogg men den är så fantastiskt ointressant! Varje gång jag går in på den tänker jag att "just idag ska det stå något användbart tips som jag kan ta åt mig!" men nej, köp frye kopior står det bara, eller Jessica Simpson hade en snygg klänning. Jaha? Precis samma saker (och en hel del mycket mer användbara tips) kan jag läsa genom att gå i på allt för föräldrars mode och stil snack.
Ett tips till lilla Ebba är att en mode-blogg utan bilder är helt menlös, så svårt kan det väl inte vara för Expressen att fixa fram lite moebilder till stackars Ebba?

Sen har vi ju hela sveriges media-morsa Linda Skugge, inget ont om henne, jag gillar henne, men hennes blogg är om möjligt mindre intressant än Ebbas. Nej Linda, jag vill inte ha receptet på äppelpaj eller läsa om hur du dricker latte med andra halvkändismammor eller att dina barn kräks och är magsjuka. Det är fövisso sådant man kan tycka platsar i en blogg, javisst! men en blogg som man får betalt för att skriva borde väl ändå innehålla nåt av läsvärde, det är väl formodligen det tidningen förväntar sig iallafall. Men va´fan, folk verkar ju läsa den ändå så jag ska väl inte säga nåt. Tråkig är den iallafall...

Tredje och sista bloggen som "alla" läser är Fredrik Virtanen, till skillnad från de andra två så kan den faktiskt vara intressant ibland, med betoning på ibland. På sista tiden har det varit lite väl mycket navelskåderi och internbloggning av typen "hej jag heter Fredrik Virtanen och jag känner en massa mediamänniskor! Igår tog jag en öl med Magnus...."

Summa summarum, bara för att alla läser en blogg betyder det inte att den är intressant, eller bra, eller läsvärd....

så härmed tipsar jag alla om Catyas blogg, den läser jag nästan varje dag och skrattar (eller snyftar) för den är så bra :-D


Kommentarer
Postat av: vic

jag skrev just ett inlägg på min blogg om ditt inlägg!

2005-09-03 @ 09:39:44
URL: http://vic.blogg.se
Postat av: LXO

Läser definitivt inte Ebba (helt värdelös) och inte heller Virtanen som bara är tråkig. Skugge läses ibland, men även hon har sjunkit i kvalité på sistonne.
Jag vill ha skyltfönster in i riktiga liv! Svulstiga berättelser om vardagen ur alla möjliga perspektiv. Det är grejer det! :)
Trevlig helg!
/LXO

2005-09-03 @ 10:09:09
URL: http://lxo.blogg.se
Postat av: Havreflinga

Tänkte bara skriva och säga att jag gillar din blogg! Du har kloka tankar ;-)

2005-09-03 @ 20:29:34
URL: http://havreflinga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0