duktig - eller inte...

Jag känner mig ganska duktig.
Idag har jag:

* läst hela intervjuboken plus några kapitel i den inte alltför roande redigeringsboken
* slängt skräp
* impulsshoppat (inte så duktigt med tanke på mitt frivilliga shoppingförbud)
* städat hela vardagsrummet och dammsugit

Jag är nog sämst i hela världen på att städa. Jag hatar att städa! Men jag tycker om att ha det rent omkring mig. Därför försöker jag stöka till så lite som möjligt, tyvärr har jag inte lyckats få in samma tankesätt i dottern *sucka*. Nu är det bara köket och sovrummet kvar, och torka alla golven förstås, men det.... öh kan vi väl ta en annan dag? Hade helt förträngt badrummet *ångest*

Egentligen borde jag vara jättenöjd som faktiskt hunnit med att städa lite och läsa allt som jag skulle läsa idag, men av någon dum anledning känns det som om jag egentligen inte gör nånting när jag bara är hemma och pluggar. Sjukt jag vet. Är det den inlärda (medfödda?) kvinnliga svagheten att vara till lags som tittar fram? Att städa och hålla rent hemma = att vara nyttig.

Ja ja, det känns iallafall skönt att kunna gå omkring barfota hemma utan att det känns som om man vadar fram i grus.

Det är iallafall en fördel med att bo i lägenhet och inte i hus, det blir inte lika mycket att städa.

Kommentarer
Postat av: Officeflux

I love this site! great site and great webmaster . Thank you bye

2010-09-22 @ 09:34:19
URL: http://officeflux.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0