Förbrukad blogg

Jag funderar på att skaffa mig en ny blogg, på ett nytt hemligt ställe.
Den här känns på något sätt förbrukad.
Det blev som med ett kollegieblock.
I början av terminen bestämmer man sig för att skriva ordentligt, på varje sida och inte klottra en massa strunt eller börja anteckningar från en föreläsning mitt i blocket.
När blocket är fyllt krävs det en hel del bläddring fram och tillbaka, gallring mellan vad som verkligen är anteckningar och sådant som är meningslöst kladd för att fördriva tiden, ett sätt att sätta hjärnan på vänteläge, inte riktigt på men inte heller avstängd.
Har man tur kanske man hittar alla anteckningar, eller åtminstone större delen av dem.
Så känns det med den här bloggen.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag tycker det är lite av charmen. Varför måste allt vara så strukturerat? (Och detta kommer från en person som älskar struktur, ordning och reda....) Jag gillar din blogg!

2005-09-10 @ 07:48:47
URL: http://www.ace.blogg.se
Postat av: Lena

Jag tänker lite samma sak om min blogg: eller snarare att jag vill ha en till där jag kan skriva helt anonymt, för nu när alla jag känner läsa min blogg, utom min familj, så är det inte lika kul; jag kan inte skriva vad jag vill.
Och skulle min familj läsa den skulle jag stänga av och ta bort den helt.

2005-09-12 @ 12:21:46
URL: http://vandrarvild.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0