Jobbiga människor

Kikade in hos fru babsan som tydligen retar sig på människor utan självdistans. Jag håller med, sådana människor är tråkiga att  umgås med.
Men det finns en kategori som är sju resor värre, de perfekta. De präktiga, självgoda som gör allting efter regelboken. Som svarar varje fråga eller påstående med en sedan länge inövad fras, som hämtad ur klyschornas nationalencyklopedi. Usch, sådana människor klarar jag inte av. De verkar så....onaturliga på något vis.
Som exempel kan vi ta fröken präktig, arbetsledare på mitt hatade posten. Sista veckan jag jobbade var helt överjävlig, det tyckte alla. Övertid varje dag, för lite folk och ingenting funkade. När vi sitter vid lunchbordet och äter (ännu en vidrig dag med minst två timmars övertidsarbete) lyckas hon kläcka ur sig "det här jobbet är det bästa jag någonsin haft!" men ett hurtigt grin på läpparna.
Vad är det för fel på dessa människor??

Kommentarer
Postat av: Tant Monica

Hahahahaha.. det måste vara Zoegas-effekten ( som i reklamfilmen ) eller nån av alla olika sorter SSRI-preparat...

2005-09-05 @ 15:12:13
URL: http://tantenmonica.blogg.se
Postat av: Wiz

In deed. Skrev nåt i den stilen för ett tag sen.

2005-09-06 @ 16:58:04
URL: http://wiz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0