Nya matvanor

Gissa vad jag äter.
Havregrynsgröt!!
Jag har alltid tyckt väldigt illa om ovanstående, men nu håller jag på och ändrar åsikt. Har bestämt mig för att börja tycka om det.  Det är enkelt och går snabbt, man behöver bara ha salt, vatten och  havregryn hemma (inte hålla på och köpa bröd och oroa sig för om det är färskt, inget pålägg etc, etc) mjölk är förstås gott till men inte helt nödvändigt. Idag äter jag hallonsylt till.
Att lära sig tycka om något är faktiskt inte så svårt. Det gäller bara att nöta in det, som en ny vana.

Saker jag lärt mig tycka om:
* mineralvatten
* oliver
* sill
* rödvin

Och inte bara tycker jag om dessa grejer utan jag tycker verkligen att det är jättegott! Särskilt oliver och rödvin, mmmmm.... hoppas jag kan känna likadant inför havregrynsgröt nån dag. Nu funderar jag på att inte äta upp hela portionen, är redan proppmätt!

Kommentarer
Postat av: Jaana

Hej!
Tack för kommentaren och jag känner absolut som du!
Vi är nog ganska överens där *ler*
Havregrynsgröt är inte dumt, men det är ju inte rödvin heller :)

//Jaana

2005-09-12 @ 09:25:28
URL: http://jaana.blogg.se
Postat av: Darkangel

Hur går det med gröten?
Nu käkar jag gröt igen efter ett sommaruppehåll. Vi har ingen mikro i stugan. Jag hatar allt kladd med grötkastruller.
Men jag gillar havregrynsgröt. :)

2005-09-13 @ 11:32:41
URL: http://pyret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0