Omvänt dåligt självförtroende?

kan man ha det? Eller räknas det ändå som vanligt dåligt självförtroende?
Alltså, jag tycker inte att jag själv är dålig på något vis. Faktum är att jag tycker att jag är ganska bra på allt jag gör, ovanligt bra faktiskt. Ibland kan jag nästan kalla mig naturbegåvning. Mitt stora problem är att jag kan inte tro att någon annan människa kan förstå hur bra jag egentligen är. Jag utgår från att alla andra är dumma, halvkorkade eller trångsynta och inte förståååååår mig eftersom jag mer eller mindre är ett geni. Är det hybris eller bara dåligt självförtroende blandat med en stor dos människoförakt. Jag vet inte och jag tänker nog inte grubbla mer över det just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0