Regntunga skyar

Dagens låt med ett passande namn.
Helst hör jag den i Robyns version även om jag gillar Alice Babs också.
Det är grått och blött, och råkallt ute.
Skulle helst vilja kura ihop mig mid en kanna te, en bok och lite jazz i bakgrunden. Ståbasens domp, domp gör sig bra mot regnets smattrande.
istället blir det hämta på dagis, laga middag, plocka undan, göra mig i ordning och sticka och träna (har skjutit upp det alldeles för länge nu). Jag längtar till ett annat liv... ibland.
Fast i det andra livet fanns inte heller några kramar och pussar och "mamma äska dig!".
Skulle jag få välja skulle jag ändå välja bort det andra livet, det nuvarande har fler ljusglimtar och underbara stunder ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0