Sommarens musik

De tre absolut sämsta/mest överskattade låtarna i år är som följer

3. Boten Anna - Basshunter (eller är det basehunter? som de säger på p3) Det finns väl egentligen ingen som kan tycka den är bra på riktigt men den är inte ens rolig
2. Glassigt - Mange Schmidt (stavas det så?) Den är inte bara dålig, det finns folk som tycker den är bra, vilket spär på mitt förakt för många människors musiksmak. Jag inbillar mig att det är sådant man gillar att dansa till på Stureplan (det är säkert bara fördomar, men jag har faktiskt inte satt min fot på någon stureplanskrog på minst sex år, jag tycker det verkar läskigt där...)

Och på första plats hamnar *trumvirvel* tadam!

1. Klubbland - Håkan Hellström. Håkan har gått och blivit råfolklig, är stammis på allsång på Skansen och spelar på Kronprinsessan Victorias (*blärk*) födelsedag. Och folklig betyder tydligen inte bra - även om man skulle kunna tro det. Snälla snälla Håkan bespara oss detta nonsensgnäll!

Annars har jag varit riktigt dålig på att hitta ny bra musik att lyssna på i sommar,  det har mest blivit gamla favoriter i mp3-spelaren när jag inte har lyssnat på radio (vilket faktiskt kan räknas som min nya hobby, jag har råkoll på många av p3´s program och skulle faktiskt kunna tänka mig att söka jobb där... *vinkar*)

Men dock, sommarens tre mest lyssnade låtar är:

3. Längst fram i taxin - Snook. För att vara hip hop på svenska är den riktigt riktigt bra.
2. Inna dem ting deh - Morgan Heritage. En snäppet bättre version på Gentlemans Superior riddim. Trots att jag nästan har lyssnat sönder den kan  jag inte hålla mig ifrån att lyssna på den "bara en gång till".
1. Miss Fatty - Million Stylez. Den är faktiskt väldigt, väldigt bra. Den lyssnas på varje gång vi åker bil.

Kommentarer
Postat av: v

mange schmidt är BÄST! han driver ju bara, det är det som är så kul, man måste se det med en glimt i ögat. vem skulle på fullt allvar rimma på "våning" med "förvåning"?!

2007-02-06 @ 20:47:23
URL: http://fikison.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0