Cykliskt tänkande

Jag undrar om det kanske är typiskt kvinnligt att se tiden i cykler istället för linjärt. Jag tror inte jag har så värst många manliga läsare på bloggen men om det finns nån så kanske ni kan svara.

Är det mer kvinnligt att tänka i cykler?

För mig är det iallafall så att allt återkommer. Ägglossningsvärken, mensvärken, depressionerna och de glada stunderna, lite som årstidernas växlingar (som ju iofs verkar vara lite ur balans just nu) man vet liksom vad som kommer och saker återupprepar sig ständigt. Så även om tiden går framåt och man blir äldre så vet man ändå på något sätt vad som väntar runt hörnet. Ibland kan det vara ganska tryggt och ibland outhärdligt tråkigt att tänka på det sättet...

Det var nog tur att jag inte plockade på mig boken om filosofiska samtal känner jag nu...

Kommentarer
Postat av: linda m

hej anna, det låter som du äter p-piller med högt hormoninnehåll. Jag kommer ihåg för många år sedan när jag gjorde det, jag mådde presis likadan.... :-(

2006-12-13 @ 18:31:15
URL: http://lindamangat.blogspot.com
Postat av: Anna

fast jag äter inte p-piller så det är lite konstogt... men jag hade nog mindre besvär när jag åt p-piller fast då hade jag å andra sidan ingen sexlust

2006-12-15 @ 09:13:52
URL: http://litenoettrig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0