Orättvis guldhyllning

Visst är det kul när tre kronor vinner OS-guld, men ärligt talat, varför är de de enda som ska hyllas?
Varför inte fixa en stor jävla fest för alla OS guld medaljörer?

Personligen tycker jag t ex att Curlingtjejernas guld var minst lika mycket bragd (eller mer?) än OS-guldet i hockey. Eller Skidskyttetjejen Anna-Carin Olofsson som tog två medaljer! Eller Anja Persson, för att inte tala om skidåkarna som tog de första svenska OS-medaljerna i årets OS.
I sammanhanget tycker jag faktiskt inte att tre kronors prestation sticker ut sådär förfärligt och att bara hylla hockeyspelarna är en skymf mot alla andra duktiga idrottare *hrmpf*

Kommentarer
Postat av: Danne

Ja, det känns lite tomt när bara de firas så stort. Anledningen kan jag tänka mig ligger i att hockeylaget är mer folkkärt än de andra. Men helt klart så borde alla fått stå på scenen tycker jag!

2006-02-28 @ 13:18:34
URL: http://writers-edge.blogspot.com
Postat av: Maria

Exakt, helt snedvridet!
Hela DNs sportbilaga igår var en hyllning till dem där de beskrevs som "hjältar för evigt"!? De har spelat läggmatcher och avslutar OS med att ta en medalj - helt plötsligt är alla andras guld, silver och brons medaljer på nickel-nivå jämförelsevis med "Hockey hjältarnas"...? Det verkar som om de lite mer intelligenta sporterna inte väger lika tungt som "osmarta-grabbar-i- grupp-sporterna".

Postat av: Åsa på Åsen

Jag håller med!!

2006-02-28 @ 18:30:52
URL: http://livetpaasen.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0