Om man missar treårskontrollen

Vad händer då?
Måste man gå i terapi? Eller blir man kanske omyndigförklarad som förälder? Får man underkänt och tvingas göra nån slags restuppgift?

Anledningen att jag undrar är för att vår kära BVC tant ringde i förrgår när jag inte var hemma. Älsklingen tyckte att jag skulle ringa upp och bestämma en tid eftersom jag har större chans att kunna ta mig till barnavårdscentralen. Än har jag inte ringt men jag funderar på det. Jag ska göra det ok... *lovar* Det är ju sjysst att de har telefontid en timme om dan också...

Egentligen tycker jag att BVC är ganska överreklamerat. Ok att det är bra att det finns men måste det vara så jäkla obligatoriskt? kan man inte få droppa förbi nån gång ibland när man känner för det?

Och jag fattar inte vad den där treårskontrollen går ut på? Ska lillskruttan utföra x antal konster och få ett ok i rumpan? Vad händer om hon vägrar svara på frågor? Får vi en anteckning i marginalen i protokollet och så kanske lillskrutt får svårigheter med att teckna försäkring när hon blir större, eller kanske när hon söker jobb. Arbetsgivare kanske inte vill ha personer med anteckningar i marginalen i journalen.

Jag är rätt säker på att lillskrutt är en helt vanlig treåring, räcker inte det? Måste det kontrolleras? 

Kommentarer
Postat av: Catya

Ja tänk om ditt barn är INDIVIDUELLT och, ve och fasa, inte är som ALLA ANDRA barn. Hemska tanke att låta barn vara barn och utvecklas i SIN takt.. *muttrar surt* Känner likadant.

2006-01-20 @ 09:46:36
URL: http://catya.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0