P3 guld

Jag höll på att missa P3 guld igår! men slog på TVn precis då det började. Så vi bänkade oss med varsin staropramen och en skål ostbågar. Kan man avnjuta en lördagskväll på bättre sätt?
En hel del av priserna var ganska förväntade, som Lalehs priser årets kvinnliga artist och årets nykomling. Men de var helt klart förtjänade, hon är grym!

Det tristaste var att så många av artisterna inte fanns på plats, som Timbuktu som ändå kammade hem två priser (inte helt förtjänt tycker jag även om han är bra, Moneybrother borde ha fått bästa manliga i år igen, to die alone är ju årets bästa album!). Och Lars Winnerbäck som var sjuk, dålig stil tycker jag, om jag hade varit nominerad till p3 guld hade jag gått även om jag låg döende... (eller nja, nästan)

Roligast var tant Muttie som inte riktigt verkade gå hem hos den stentorra musikjournalistkåren, ha ha, jag gillade iallafall hennes milda påhopp på diverse artister :-)

Absolut pinsammast var nog Petter, kan han inte förstå att han är helt slut som artist? Låten han körde var om möjligt sämre än cecilia synd som jag fortfarande minns med en rysning... kan ingen radera den ur den svenska musikhistorien?
Det här helt enkelt inte trovärdigt när en 30-åring uppväxt på söder, hemmahörande i den övre medelklassen står och försöker verka ghetto. Det är inte och har aldrig varit synd om Petter, eller jag tar tillbaks det där, det är synd om Petter som måste stå och göra bort sig i TV med sina pinsamma rhymes.

Några som överaskade mig positivt var dock Snook. Jag har haft grymt svårt för dem alltsedan den där plågan Mr Cool, men deras uppträdande var grymt! Att ta upp en bastuba på scenen och låta misstänkt likt schlager i refrängen är creddigt, det är coolt och modigt. Men om tio år kommer de säkert vara lika pinsamma som Petter ändå... om de inte har gått vidare vid det laget. Så är det bara, överklasshiphop håller inte i längden.

För övrigt var det en bra gala. Skönt att de inte drog ut på den i oändlighet. Den var alldeles lagom lång. Men varför envisas Robyn med att göra sig så ful som möjligt? Och varför hade Nina persson ett kråkbo i huvudet? Kan de inte bara låta musiken tala för sig själv? Fast Robyn verkade ha riktigt sjyssta skor på sig...

Kommentarer
Postat av: Danne

Jag hade hoppats på att min vän Jens och hans band Rentokiller skulle ta hem det - men de hade för tufft motstånd när de själva är ett demoband.

Och jag håller med dig. Visst är Petter löjligt pinsam!?

2006-01-22 @ 12:22:27
URL: http://dustyrogers.blogg.se
Postat av: Catya

Robyn va super, men ja, varför fula ner sig? Hon är vrålgrym i mina ögon. :) *tycka om*
Hennes medley kicks ass dessutom. Hörde det när jag jobbade på Nokia-awards senast. Bra live.

2006-01-23 @ 20:58:49
URL: http://catya.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0