Vad varje arbetsgivare vill ha

Jag har kommit på att jag har alla egenskaper som efterfrågas i platsannonserna....

 

Presterar bra under press:
Jag? Jag blir inte ens stressad. Att laga mat med ena handen samtidigt som jag fyller tvättmaskinen, läser Pettsson och Findus och plockar upp trasiga McDonalds leksaker från hallmattan är vardagsmat för mig. För mig är allt arbete avkopplande, särskilt om det är betalt.
 
Kreativ och flexibel:
Det här är mitt starkaste kort. Jag är van vid att anpassa mig till de mest absurda situationer. Att tvätta sängkläder klockan tre på natten är inget jag surar över, tvärtom, vilken erfarenhet! Och en veckas vinterkräksjuka kan med lite fantasi förvandlas till ett stort pyjamasparty (om man bortser från kräket då). En timmes försenad buss i 20 minusgrader stoppar mig inte heller, det finns ju pendeltåg! Svårigheter är till för att övervinnas, det är mitt motto! (hit med spriten innan jag kollapsar)
 
Strukturerad och ordningsam:
Japp! I mig bor en sjuklig pedant. Jag hänger kläderna i garderoben i färgordning, kollar alltid att kaffebryggaren är avstängd innan jag åker hemifrån och räknar alla trappsteg ner till porten två gånger (om jag missar måste jag börja om från början).

Gilla att ha många bollar i luften:
Många bollar, skojar du? Jag kan inte ens stava till bollsinne. Att sparka. Slå, titta på eller ens vara i närheten av en boll ger mig rysningar av obehag. Jag var en sån som fejkade mens för att slippa vara med på skolgympan så fort det vankades bollsport (eller någon annan sport för den delen). Jag spelade fotboll en termin i mellanstadiet men lade ner det rätt fort då jag bara fick spela ytterback (det var väl där jag gjorde minst skada), förmodligen ett klokt beslut. Men visst jag klarar av att ha många bollar i luften, så länge de håller sig där…


Kommentarer
Postat av: Mocca

*S*
Jag hade anställt dig :)

2006-01-06 @ 14:39:06
URL: http://mocca.blogg.se
Postat av: Henric

Hm, det är lite intressant att notera att de egenskaper som generellt efterfrågas ju är sådana som brukar påstås vara "typiskt kvinnliga". Kanske finns ett hopp om att marknaden löser det där med högre löner då:-)

2006-01-07 @ 16:37:53
URL: http://henricgrubbstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0