Min vanartade treåring

Vi var på kontroll idag, kollade att allt är "normalt" med lillskruttan. Och vi verkar ha klarat testet med vissa mindre anmärkningar.
Som att hon blåvägrade kliva upp på vågen, inte ens efter att jag hade ställt mig på den ville hon kliva upp (men nu vet jag vad jag väger iallafall) Tillslut stod hon stilla såpass länge att det gick att göra nån slags uppskattning iallafall.
Sen började hon bråka och slåss (!) när hon skulle mätas, det slutade med BVC tanten fick gå ut ur rummet och jag fick mäta själv (med elaka hot om att vi inte skulle äta på McDonalds efteråt om hon inte stod still) Usch vilken hemsk mamma jag är. Men vad skulle jag göra om det inte fanns hot och mutor att tillgå ibland?
Prat och färgtestet klarade hon iallafall galant även om hon inte direkt var överförtjust över att prata med BVCtanten utan mest pratade med mig.

Nu är det iallafall ett helt år till nästa gång. Skönt!

Kommentarer
Postat av: Asgeirkaia

Keep up these useful pieces.

2009-01-13 @ 19:59:07
URL: http://www.enequist.dk/asgeirkaia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0