Cancer

Varje år dör en massa kvinnor av bröstcancer. Den här månaden är det bröstcancermånad, så jag lägger in en rosa-bandet banner i headern (tack mocca). Om man klickar på den kommer man till deras sajt där man kan vara med och bidra med pengar till cancerforskningen.

Fast jag undrar just varför det måste finnas en särskild månad för just börstcancer? Är det för att den drabbar kvinnor? Varför har vi inte prostatacancermånaden? Eller, den sortens forskning kanske redan har tillräckligt med pengar?

Iallafall, jag tycker det är viktigt att stödja forskning av bröstcancer så jag stödjer rosa bandet kampanjen.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Faktiskt så finns det ett band som kallas blåa bandet (viktigt med särskrivning eftersom det annars skulle kunna tolkas som blåbandsoppan, eller blåbandrörelsen som jag tror är någon slags religiös rörelse för alkoholister) som är för forskning om prostatacancer. Inte lika välkänd som rosa bandet tråkigt nog, jag har hört en oroväckande siffra om att 80% av alla män får prostatacancer (kan ha helt fel!). Sen kan man visserligen leva extremt länge med prostatacancer, tror morfar hade det i tio år innan han drog på sig en till cancertyp och gick bort. Bröstcancer måste man väl operera på en gång, som jag har fattat det. Och sen tror jag inte att det är så skoj att få kapa av brösten. Det händer ju i annat fall mestadels i förfärliga inbördeskrig där de kapar brösten på kvinnor med spädbarn och lämnar de sen att dö (och därigenom också spädbarnet som inte längre kan få käk). Förfärligt, jag vet inte längre hur jag kom in på det här.. nu måste jag lämna bidrag för genom att skriva om det blev jag medveten om hur liten insats jag gör egentligen..

2006-10-30 @ 09:52:05
URL: http://asa.karlberg.org
Postat av: Hiddenobjects Games

Your website is extremely interesting

2010-01-11 @ 14:28:47
URL: http://hiddenobjects-games.tk01.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0