Grubblerier

I natt kunde jag inte sova eftersom det var ett överförfriskat grabbgäng som hade parkerat sig på bänken utanför vårt hus.

Då började jag fundera. På Slummer och varför i helvete jag lägger ner så mycket tid på det där projektet som faktiskt inte ger mig så mycket. Så jag bestämde mig för att berätta för de andra redaktionsmedlemmarna att jag inte har lust längre, att vi lägger det på is ett tag. För även om idén är lysande så har jag inte energi att genomföra det. Vi behöver en webbredaktör, NU.

Så vaknade jag och satte mig framför datorn och fick se mailet med månadens krönika. OCh den var så fin och bra! Nu vet jag ju varför jag håller på, varför det är kul! Det är jättekul att läsa andras texter, att peppa folk med prestationsångest att försöka även om de tror att de inte kan. Och även om ingen läser Slummer så blir jag glad varje gång vi får ihop ett nummer. För det ÄR bra! Och vi gillar det vi gör.

Det ändrar iofs inte det faktum att vi behöver mer tid och pengar.... och en webbredaktör. Men det är iallafall kul ett tag till!

Kommentarer
Postat av: Tanya

Men vet du Anna, det är också okej att lägga saker på is ibland. Tills någon annan hoppar in och axlar en del av anvaret. Ett tag var jag med i flera olika oranisationer och nätverk så i stort sett all min lediga tid gick åt till att planera, trixa och å hålla kontakt med massa folk. Det blev tokförmycket.
Vilken befrielse det var att få semester ifrån allt. För när man jobbar ideelt får man aldrig något egentligt avbrott och det kan vara en av anledningarna till att man tröttnar.
Samtidigt går det ju upp och ner...

Vill nog bara säga att du är grejt och toppen och det fortsätter du att vara även de dagar då Slummer känns jobbigt och ta en brejk om du behöver.

KÄRLEK

2006-10-08 @ 21:56:19
URL: http://tanya.nu
Postat av: Anna

Tack! Jag behövde det, tror jag... grejen är bara att jag vill ju inte lägga ner projektet egentligen, jag vill bara ta en paus från ansvaret och lämna över till nån annan. Men just nu finns det ingen annan som kan uppdatera sajten, så jag får lite dåligt samvete.
Men vi ska nog ta ett litet redaktionsmöte om saken snart tror jag.

2006-10-09 @ 07:27:54
URL: http://litenoettrig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0