Ta på dig uniformen

Var en stund i Vintervikens trädgård igår och kollade när Ital Skurk spelade där (svensk reggae, halvbra, de har gjort en rolig julskiva dock). Det som slog mig var den homogena publiken, och jag fick lite ångest för det känns som om jag är på väg att bli som dem.

Publiken bestod mest av familjer i 30-35årsåldern med ett eller två små barn, eventuellt en i magen. (har ett hopas på ett till inom snar framtid)

Fädernas vikitigaste acessoir är självklart skägget och frisyren, lite ovårdat ska det se ut. Halvlångt skägg, allra minst skäggstubb och en frisyr som ser ut som om den inte klippts på ett år (men säkert är fixad på fina salongen). En hatt på toppen för den som vågar.  (min älskling har alltid skägg, han klär i det, skitsnygg!)
Till detta en lagom casual klädstil med jeans och kortärmad skjorta med något kul mönster utanpå.
  

Mödrarna har alla Marit Bergman som stilikon och blandar second-hand kjolar med wctjackor eventuellt morotsjeans och en scarf men absolut inget som sticker ut. Foträta skor är ett måste (svårt att gå med barnvagn annars kanske?) så på fötterna är det converse eller kulpdojjor som gäller. (Jag gillar både Marit Bergman och converse, har svårt att gå i klackar)



Barnen är såklart klädda i kläder från Katvig eller MeandI, blandat med second hand och kanske en hemstickad kofta bebisen åker förstås begagnad vagn. (klar min bebis ska ha MeadI-kläder...men ingen retrovagn)

 



Slutsats: jag tänker inte låta min dotter växa upp i en närförort söder om stockholm...

Kommentarer
Postat av: e

Inga morotsjeans och ingen retrovagn men resten kan jag bocka av. Blä vad läskigt att se det på pränt så där. Och söder om söder bor jag också :) Har precis hittat hit, trevlig blogg.

2007-08-03 @ 21:08:26
URL: http://fikalite.blogspot.com/
Postat av: Anna

e:
hi hi, egentligen gillar jag stilen, det är bara det att likriktning stör mig på nåt sätt.

2007-08-04 @ 09:12:56
URL: http://litenoettrig.blogg.se
Postat av: annacapy

jag vill bo söder om söder. jag är så jäkla trött på att vara exotisk (vegetarian, ingen bil, unisexkläder på barnen). jag vill bara passa in. kalla mig tråkig.

2007-08-06 @ 11:57:11
Postat av: annacapy

Fast förresten! Jag gillar inte Meandi, jag är för
slarvig för retrovagn (den skulle gå sönder på en gång) och jag kan inte matcha så där snyggt som hägerstensmammorna. Så jag kommer nog att bli utmobbad ändå. Fast åååå, vissa dar vill jag bara sitta i vintervikens trädgård och dricka latte med andra som är lite som jag.

2007-08-06 @ 11:59:34
URL: http://anna.stickomdeintpassa.com
Postat av: Anna

AnnaCapy:
Själv måste jag vara elak, egentligen är jag bara avundsjuk. Jag skulle också vilja ha möjlighet att promenera till trädgård där de säljer ekologiskt vin, kunna hänga med alla mina föräldrapolare och se sådär självklart cool ut ;)

2007-08-07 @ 08:48:31
URL: http://litenoettrig.blogg.se
Postat av: Jeppegina

I want to say that you have interesting info in this website. keep it going. thanks. greetings

2009-08-25 @ 09:45:28
URL: http://jeppegina.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0