Möbelmässan

Jag kom ju aldrig med nån redovisning för möbelmässan förra helgen. Den var väl sådär. Alldeles för många finska skinnsoffor och norska furubord (som vanligt). Modernt med raka linjer och starka färger känns hopplöst passé, liksom lampor i svart lack och fransar.... Väldigt många montrar kändes som "såg vi inte det här nyss?".

Men visst fanns det några små guldkorn. Bland annat Kvänums retrokök som jag tror kommer bli en ny stor trend. Snart kommer det allra hetaste vara de där gamla originalköken som folk rivit ut under ett antal år.  Retro is the shit... även i köket.

16122-646

Annars har väl kökstrenden gått från jättetjocka till supertunna bänkskivor (no shit sherlock!). Handtagslösa luckor har ju hängt med ett tag men det känns också sömnigt, liksom att allt ska vara utdragbart (nej det är inte praktiskt med utdragbart sopskåp.... vilket jag försökte säga till min sambo innan vi köpte ett). Rostfria vitvaror *gäsp*, svindyra compositmaterial *snark*...

Då blev jag mycket mer lyrisk över en fet diskbänk i betong.

16122-647

För att summera mina intryck. Jag hänger helt på det organiska. Tillbaka till naturen! Funktionalismen kommer få ett ännu större uppsving. Ett material som bara är snyggt är ointressant. Naturmaterialen kommer fortsätta att utvecklas och hitta nya användningsområden.

Själv önskar jag mig en lampa i björkfanér. Och en i glas.

Kommentarer
Postat av: linda m

wowee.. vad snygga kök. vill köpa en skitgammal lägenhet o fixa till... NU!!

2007-02-17 @ 23:56:35
URL: http://lindamangat.blogspot.com
Postat av: Svenirmelin

Great site, keep up the good work

2010-03-03 @ 10:08:37
URL: http://svenirmelin.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0