Repar mod

Nu ska jag snart ringa upp en gubbe och få lyssna på minst en halvtimmes gnäll om världens orättvisor.

Jo, jag vet det för det är samma visa varje gång.
Nån äldre människa som är asbitter för att han/hon har jobbat hela sitt liv med samma sak och nu är skitsur för att uppskattningen från arbetsgivaren inte är riktigt den förväntade. Yada yada yada...
Nä, men byt jobb då!
Jag skulle inte heller vilja ha en anställd som bara gnäller och skiter i allt utom sina rättigheter. Någon som minsann vet bäst hur saker och ting ska skötas. Som vill ha tillbaka en semesterdag för att han/hon läst ett arbetsrelaterat brev under sin semester.
Fuck off!
Så nu har jag avreagerat mig. Nu kan jag sitta och vara medkännande och sucka och instämma i livets jävligheter. Sedan kan jag skriva en snyfthistoria om stackars lilla Bosse/Berit/Börje som blivit knullad av sin arbetsgivare.

Livet är härligt!

Kommentarer
Postat av: Tormodandrine

I want to say that you have interesting info in this website. keep it going. thanks. greetings

2009-08-25 @ 09:27:10
URL: http://tormodandrine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0