Välkommen hem

Sitter i köket och mumsar earl grey och pepparkakor, värre kan man ha det.

I måndags åkte jag iväg till Storhogna för att göra reportage om Mama Mias nya satsning på spa för nyblivna mammor.
Så det var jag , sex mammor med bebisar, en barnmorska och en till journalist som skulle åka skidor, äta god mat, plaska i poolen och få behandlingar. Inte helt otrevligt faktiskt.Även om jag för tillfället inte uppskattar trerätersmiddagen så mycket som jag borde (var och varannan rätt gav mig kväljningar tyvärr). Lunchen var däremot underbar, hemlagad husmanskost, stek med sås potatis och äppelmos.... mmmmm.

Höjdpunkten var skidturen upp på fjället (tillsammans med rutinerade vasaloppsvinnare som vi dagen innan hade övat skidteknik med). Strålande solsken, nåon minusgrad och skidspår som man bara gled fram i (efter att man hade orkat ta sig upp för den första kilometerlånga uppförsbacken).
Jo, jag skulle kunna leva norrut, absolut. Eller... iallafall på vintern. Det var inte så inspirerande att komma hem till ett grått och dystert stockholm i torsdags.
Men man får vara glad för det lilla. Nu ska jag äta pepparkakor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0