Relationsrådgivaren svarar

- hej jag heter Louise och ringer från Familjen AB. Jo det är såhär att vi skulle behöva hjälp med lite teambuilding. Ja du vet att det är mycket nu. Livspusslet, familjeprojektet, du vet... vänta lite... *kräkljud i bakgrunden*

- Ursäkta, jag jobbar hemifrån idag, barnen är lite sjuka, men, men, ingen rast ingen ro.... jag har ett projekt som bara måste vara klart idag. Ja du vet, man är ju oumbärlig *nervöst skratt*

- Så jag tänkte att, kanske vi kunde boka in en långhelg med lite rådgivning, avslappning, god mat och vin? Har ni barnpassning? Jo det är ju så att min man knullar en annan, men det ska väl gå att lösa...?

*relationsrådgivaren svarar*
- Folk över 30 ska tänka efter jävligt noga innan de bestämmer sig för att skaffa barn. Har man levt tjugo år med bara sig själv i centrum är det svårt att ställa om. Bor ni dessutom i stockholms innerstad, tycker att det är viktigt med karriär och tror att livet inte förändras för att man bildar familj är det kört. Glöm livspussel och familjeprojekt. Familjen ÄR inget projekt och livet inget pussel. Slappna av, ät en korv och gå hem från jobbet i tid. Ingen är oumbärlig och att jobba 12 timmar om dan gör ingen glad, allra minst din chef.
ha det bra. *klick*

Kommentarer
Postat av: En liten tant

Lysande!
Starta en så'n mottagning där dumt folk får ordentliga svar om vad dte hela går ut på.
Absolut en affärsidé!

2007-10-07 @ 10:32:42
URL: http://tant.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0