Babylonsjukan

Konsumtionssamhället håller på att dränka mig. På riktigt alltså. 
Det är nästan så jag inte står ut. Att sitta på tåget dag ut och dag in, åka fram och tillbaka, klämma in mig i en tunnelbanevagn tillsammans med hundratals andra som också är påväg till jobbet. Det känns så meningslöst.
Att skriva artiklar, producera mängder av ord, meningar som någon i bästa fall kommer läsa, i sämsta fall kommer slänga utan att ens ha tittat på. Det känns meningslöst.

Att spendera de flesta av dygnets timmar på en plats som jag förvisso inte vantrivs på, men att veta att jag bara är där för att producera något som världen faktiskt klarar sig lika bra utan. Bara för att samhället inte ska stanna upp, för att få pengar så att jag kan göra det jag vill men inte riktigt har tid till. 
Att vara med dem jag tycker om.

Kommentarer
Postat av: catya

Muffin!
80 g smör
1 dl honung
1 dl socker
3 st ägg
3 dl dinkelmjöl
1 tsk bakpulver
Ca 2 msk smet i varje form (små), ugn 10 minuter 200 grader. :)
Snabbt går det.
2 tsk kardemumma

2007-09-25 @ 17:37:59
URL: http://tokboll.blogspot.com
Postat av: Anna

tack så mycket!

2007-09-26 @ 13:20:07
URL: http://litenoettrig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0