I brist på annat...

svarar jag på Catyas bloggenkät (du vet att jag hatar dig nu, såna här listor är avskyvärt trams!)

01. Hur länge har du bloggat?
* bloggat som i blogg sedan juni 2005, men min första hemsida med dagbok gjorde jag redan 1997. Den är iofs död sedan länge.

02. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
* jag vet inte om jag hade någon bild av bloggare då, fenomenet var inte lika hajpat som idag.

03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
* kommer inte ihåg. Tycker förälskad är ett starkt ord att använda om bloggar.

04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
* Jag verkade vara ganska lycklig och harmonisk då.

05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
* mellan 5 och 10, inte dagligen dock

06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

* läser i princip bara dagboksbloggar och särskilt av folk jag känner

07. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
*Just nu gillar jag Milda maränger för att hon visar så fina bilder på tulpaner och annat vårigt.

08. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

* Catya? Egentligen är vi inte så lika men vi har samma grundsyn på livet. Folk - är idioter.

09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
* de bryr sig inte så mycket, men älsklingen brukar ibland komma med förslag om vad han tycker jag ska blogga om. Typ om vår idiotiska granne

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
* det har jag aldrig frågat om

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
* det är inget jag tänker på, men jag är inte så superprivat som det kanske verkar.

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
* saker som inte intresserar mig. Jag bloggar mest om saker som berör mig, antingen positivt eller (oftast) negativt.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
* ingen alls, jag tror inte att det är så många som läser min blogg.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

* nej men man kanske kan få en sorts relation som i slutändan kan leda till att man lär känna den personen. Men inte enbart genom bloggen.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

* ja några stycken men jag är så osocial så jag undviker helst sånt

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

* ja

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?

* nej men jag blev irriterad en gång när jag hade stavad intellektuell med ett l och någon påpekade det i en kommentar. Felstavningar stör mig.

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?

* nej inte som jag kan komma på

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
* det är faktiskt ganska tråkigt att blogga ibland så då blir det bara struntinlägg

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
* kanske, det beror på vad jag gör om två år. Om jag bloggar då så gör jag det nog av samma anledning

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?

* jo det har de väl, sen återstår att se om det är ett bestående kulturellt fenomen.

22. Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
* ett sätt att kunna uttrycka mig utan att behöva tänka så mycket. Som en liten säkerhetsventil.

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
* eh, inte så jättemycket om jag ska vara ärlig

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Näää, så taskig är jag inte. Men om någon vill använda den så varsågod!

Kommentarer
Postat av: Catya

MWAHAHAHA!

2008-04-04 @ 08:55:50
URL: http://www.catya.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0