Dokumentärfrossa

Jag älskar bra dokumentärer. För det mesta (för att inte säga alltid) visas de på SVT vilket är superbra eftersom man då kan titta på dem i efterhand på svt-play.

Igår såg jag Det svider i hjärtat och Vetenskapens värld där de visade vad som händer i hjärnan om man spärras in i ett mörkt rum för länge.

image1055

Och i morgon börjar barnmorskorna, tyvärr samtidigt som Lost men jag har ju redan tjuvkikat på första avsnittet.

Fast jag önskar att de kunde spara filmerna längre i arkivet så man kunde se sina favvisar igen och igen. Här är min lista på dokumentärer SVT borde ha upplagda på sajten.

* Sheriffen i Ryd
* Jesus Camp
* Jordbrosviten
* Dom kallar oss mods

Apropå Dom kallar oss mods så var förresten Rågsvedsfilmen av Tom Alandh riktigt bra. Så se den innan den försvinner!

Sen har jag några filmer som jag känner att jag skulle vilja se när jag har tid. Bland annat
Irak under slöjan
och
Ett hederligt arbete

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0