Bitterblogg bye bye

I flera år har mitt stående nyårslöfte varit att bli lite snällare och mer positiv och jag måste nog medge att föräldraledigheten gör underverk på den fronten! Som bortblåst är mitt tidigare pessimistiska synsätt och plötsligt ser framtiden väldigt ljus ut. Det kan iofs vara min medfödda motvallskärringsmentalitet som gör sig påmind också, när hela världen krisar är jag på toppenhumör?

Såhär tycker jag om...

* att det är kris i världsekonomin - pah! vem bryr sig? Är det någon som kommer ihåg IT-bubblan, fastighetskrisen på 80-talet eller Krügerkraschen? Nä jag tänkte väl det. Kriser kommer och går och om sådär fem sex år kommer även denna kris vara bortglömd och finansmarknaden kommer vara lika fartblind som vanligt. Men visst borde man investera i lite aktier i Blocket och Tradera nu?

* att jag är utbildad journalist - jag klarar mig nog. Så kul är det inte att sitta framför en dator med en telefon i handen hela dagarna. Finns det inga journalistjobb till mig när föräldraledigheten är slut kan jag ju lika gärna sälja badrumsinredning eller omskola mig till personlig tränare.

* att bostadskostnaderna rusar i höjden - vi har marginaler så det räcker och snart kommer Riksbanken agera lite småvettigt och sänka räntan. Skulle det krisa får vi väl sälja en bil.

* miljöhotet - jag satsar på att ta körkort och hoppas att Mercedes lanserar en SLR miljöbil inom en snar framtid ;). Nä, men allvarligt förhoppningsvis får köphysterin sig en törn nu. Själv handlar jag så mycket som möjigt second hand, åker typ aldrig utomlands och säljer mina gamla prylar på blocket. Nästa stora projekt blir att bygga ett miljövänligt, el-självförsörjande hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0