Här ska rivas!

Vissa människor kategorieserar sig själva som samlare, jag förstår mig inte på dem. Själv tillhör jag gruppen "slängare" min devis är att man kan aldrig ha för lite prylar. Tänker med glädje på den dagen då jag slängde en låda med dagböcker, skolböcker och gamla teckningar som min mamma hade sparat till mig.Nej tack! Livet ska levas framåt inte bakåt och det blir så oändligt jobbigt att röra sig om rygsäcken blir för tung.

Och ändå tycks jag alltid alltid ha för mycket skräp. Så jag slänger och kastar och säljer och ger bort. Nu är det gamla soffan som står på tur. Men tyggkuddarna på den är så dåliga så jag kan inte tänka mig att nån skulle betala för den. Samtidigt känns det dumt att slänga och jag skulle gladeligen sälja den för *tänka* typ en tusenlapp om nån kunde komma och befria oss från eländet.

Annars har helgen bestått av städande och rensande. Jag har börjat packa upp de sista lådorna i förrådet. Usch och fy vad mycket skit man samlar på sig!

Igår drabbades jag  också av rivariver och började riva ut det apfula innertaket i hallen. Och vips fick vi vitt tak och 20 centimeter högre i tak. Vem fan kommer på idén att sätta in ett stjärtfult brunt paneltak i en inte alltför stor (och blåmålad) hall? Snacka om att vara ute efter klaustrofobi.

Nu är jag iallafall sugen på att fortsätta med att riva ner fula strukturtapeten, laminatpanelen i garderobsdelen och allt annat i den där fula hallen. Fast  vi ska ju på kalas idag så det blir nog inget med det tyvärr om jag inte vill komma hem till en halvt nedriven hall i eftermiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0