Bästa och sämsta köpen 2008

Ett av mina nyårslöften (ja jag tillhör den krympande skara som fortfarande håller på med sådant) är att bli en smartare konsument och inte handla skitsaker som jag ändå inte använder.
Ett bra köp är enligt mig något man använder så gott som dagligen tills det är utslitet.
Ett dåligt köp är alla de impulsköp som bara ligger i gardeoben och tar plats efter en användning. Så här kommer 2008 års tre bästa och tre sämsta köp. Jag uppmanar alla att göra sin egen lista. Släng gärna in en länk här så kan jag göra en sammanställning sen!

Bästa köpen 2008:
* mina fyra toppar som funkar lika bra utan mage som i 9:e månaden (jag räknar dem som ett köp annars blir det så trist)

* mina fejkuggs, inte är de snygga men jag använder dem jämt och de kostade mig bara 300 pix

* vita tygskor från H&M 99 kr, användes flitigt tills fötterna blev för svullna - note to self köp nya vita tygskor i år

Sämsta köpen 2008:
* gladjeansen, användes en gång sedan spillde jag rödvin på dem och nu är de för stora. Kom ihåg: inte köpa byxor som nästan är för stora redan från början bara för att det inte finns mindre

* en vit skjortklänning från Vila som jag köpte när jag var i Halmstad. Har använts en gång eftersom jag inte orkar stryka den. Jag har hela garderoben full med kläder jag inte orkar stryka så varför lär jag mig inte?

* ett par stövletter som är en halv storlek för stora. De var nedsatta till halva priset och jättesnygga men eftersom jag inte använder högklackat så ofta och de är lite för stora har jag knappt använt dem. Ska jag handla nåt annat än sneakers måste det vara bekvämt. Det borde jag ha lärt mig nu...

Kommentarer
Postat av: Nicole

Vad är det för stl i skorna? ler

2009-01-04 @ 22:06:49
URL: http://www.varmdomorsan.se
Postat av: Anna

Nicole:

strl 37

2009-01-05 @ 09:49:46
URL: http://litenoettrig.blogg.se/
Postat av: Stina

Rolig lista, jag kanske hakar på :-)

2009-01-05 @ 10:36:26
URL: http://girle.blogg.se/
Postat av: Nicole

Bajs, typ 3 nr för små.... jävla bautafötter! HATA!

2009-01-05 @ 20:30:28
URL: http://www.varmdomorsan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0