Måndag

Ny vecka, ny månad, nytt jobb.

Det känns riktigt bra det här. Jag kanske är knäpp men jag gillar att gå upp tidigt, äta frukost till nyhetsmorgon, läsa tidningen på det förbannade pendeltåget (just pendeltåget tillhör inte mina favoritfärdmedel), äta medköpt bakad potatis och känna mig som om jag faktiskt uträttar något.

Visst är det mysigt att vara hemma också men jag får nog inse att jag inte tillhör dem som skulle klara av att vara hemmafru på heltid. Jag tycker det är så oerhört skönt att komma bort och få vara bara mig själv. Att inte hela tiden behöva serva alla andra utan faktiskt få koncentrera mig på att göra mitt jobb och att kunna göra det utan att ha ångest över den svällande tvätthögen eller smulorna i köket.

Så från den första april ska älsklingen vara pappaledig och jag får koncentrera mig på att jobba.  Så skönt, så skönt...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Nja, knäpp och knäpp, lite annorlunda kanske;) Skämt å sido så känner jag likadant, älskar att vara hemma men på heltid jämt? Nope, skulle inte klara det. Men det är ju skönt att känna så, eller? Kramen

2009-03-02 @ 16:36:23
URL: http://forortsmamma.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0