Musikutmaning!

Åh jag hittade precis Mymlans musikutmaning (det påminner mig lite om min gamla blandbandslista) och eftersom jag är helt förälskad i spotify måste jag förstås lämna min  lista med 12 låtar. Kanske inte mina 12 absoluta favoriter, inte heller de 12 låtar jag lyssnar mest på men definitivt ett bra blandband.


1 Lauryn Hill - everything is everything. För att jag älskar videon med pickupen i början


2 Iron maiden - Run to the hills. För att der är sommar, fest och öl


3 Jaqee - the way you make me feel. För att jag tog mig igenom en lång och kall vinter som brevbärare med Jaqees första skiva i mp3-spelaren.


4 Madonna - Like a prayer. För att det är en av mina all time favourites


5 La mosca tse tse - para no verte mas.För att det är en sån där låt som man inte vill erkänna att man gillar men den ger mig fina minnen från mitt år i Spanien.


6 Håkan Hellström - känn ingen sorg för mig Göteborg. För att jag känner någon slags hatkärlek till den här låten. Jag blir som en liten tonåring när jag hör den fastän jag inte vill


7 Glasvegas - Daddy´s gone. För att det är ännu till låt att bli kär i (nu har min inre anglofil tagit över totalt) mina senaste darlings, jag föll pladask!


8 Cyndi Lauper - girls just want to have fun. För att världen behöver lite mer glädje och 80-talshår.



9 Nirvana - Smells like teen spirit. För balansens skull. Och så är det ju en grymt bra låt.


10 Ebba Grön - Staten och Kapitalet. För att jag älskar energin


11 Janet Jackson - That´s the way love goes. För att jag är en sucker för 90-tals r´n´b


12 Blur - Parklife. För att jag älskar dialekten!


Dexy´s midnight runners 7 days too long hade en given plats på listan men fanns inte för inbäddning på youtube så den åkte ut tyvärr.
Jag utmanar ALLA att lista sitt eget 12-låtars blandband.

Kommentarer
Postat av: Åsa Wojtowicz

Alla spammare blockas!

Hej



Kikar runt bland de som tidigare lämnat en kommentar hos mig och hittade dig.

Vill bara lämna ett spår efter mig och säga hej.



Åsa



2008-12-29 @ 22:47:30
URL: http://wojtansblogg.blogg.se/
Postat av: Catya

Alla spammare blockas!

brööööl



Oh... "öl"...

Ahmen den här utmaningen kan jag stå ut med.. Jag ska bara värma upp Spotify och youtuba lite. ;)

2008-12-30 @ 08:14:48
URL: http://www.catya.se
Postat av: Anna

hint

man kan ta bort texten i rutan innan man skriver. Det är bara för att avskräcka bloggvärldens avskum ;)

2008-12-30 @ 09:09:47
URL: http://litenoettrig.blogg.se/
Postat av: Alx

Alla spammare blockas!



Utmaningen är antagen och färdig, du ser mitt blandband i bloggen!

2008-12-30 @ 20:03:24
URL: http://rudebilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0