Inget hemmafruämne

Skönt att vara tillbaka i skolan igen.
Efter en hel dags hemmavaro med sjukt barn klättrade jag på väggarna.
Jag vet jag är sjuk. Jag klarar inte av att vara hemma och roa mig själv (mitt barn roar sig bra själv däremot).
Jag måste ha fasta rutiner och saker att göra hela tiden om jag inte ska bli rastlös.
Låter nästan som lite adhd beteende. Kanske borde be någon ställa en diagnos?

Nu kan jag till och med blogga med gott samvete. Jag har ju faktiskt gjort allt jag ska göra idag, och lite till. När jag är hemma och skräpar gör jag bara andra saker, som städar, tvättar, viker tvätt och funderar på att rensa garderoben. Det är som ett tvångsbeteende, jag bara måste göra allt annat än det jag egentligen ska.

Nu ligger jag till och med lite före min planering. Har skrivit ut det mesta av etiska-dilemmat texten, skrivit om rättegångsreferatet och har egentligen inget som ska in *chock*. Det betyder att jag måste läsa tråkboken i morgon *blärk*.
Jag vet inte vad jag har emot den, kanske att den är på engelska, eller att den är amerikansk, eller att den är så jävla pretentiös. Kan vara för att min lärare hyllat den också.

Nu måste jag förresten gå till bibblan och låna en annan bok jag fick tips om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0