Letar klänning

Har kommit på att jag behöver en ny klänning (har faktiskt inte en enda som jag använder) och då passar det väl bra att skaffa en till pappas 50-års kalas.
Fast det är svårt det där med klänningar tycker jag. Den måste passa mig och inte vara för "girlie" med en masas volanger och skit. Sen får den inte vara för lång men inte heller för kort. Eftersom jag har så korta ben så verkar det inte finnas många klänningar som passar mig utan att jag måste ändra eller lägga upp. *suck*
Dessutom vet jag ungefär vad jag vill ha och det som finns i min hjärna har jag inte riktigt hittat ännu. Det skulle vara en skjortklänning med kort ärm och knyt i midjan, helst vit och blå eller ljusrosa kanske?
Undrar vad det kostar att få en uppsydd? Nån som vet?

Tills vidare lägger jag ut bilder på några andra klänningar jag faktiskt gillar.

asosbrun
Den här bruna från asos påminner väldigt mycket om den jag provade på Zara, men jag vill ha en annan färg.

marc jacobs

Jag älskar den här från Marc Jacobs, tror att jag har sett den i nåt avsnitt av Gilmore girls, inte min prisklass dock.

Kommentarer
Postat av: Virvla

Japp, mycket Gilmore girlsig, och också mycket snygg! De har klänningar med liknande snitt på HM nuförtiden!

2006-02-25 @ 20:58:16
URL: http://virvla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0